środa, 6 listopada 2013

pomidorowy gulasz z klopsikami i kluseczkami


Uwielbiam dania jednogarnkowe, gdyż są łatwe do zrobienia i zazwyczaj są bardzo syte. Jeśli jeszcze zawierają pomidory... mmmm co tu dużo mówić:) Dzisiaj miałam "wenę twórczą" i wymyśliłam takie cuś. Połączenie zupy węgierskiej z gulaszem. Polecam, bo wyszło naprawdę pyszne.

SKŁADNIKI:
2 średnie cebule
7-8 dużych pieczarek
3-4 ogórki korniszony
1 puszka pomidorów krojonych (jeśli mamy w całości wystarczy je zmiksować)
przyprawa vegeta lub kostka rosołowa
pieprz
papryka w proszku słodka
papryka w proszku ostra
olej
Na pulpety:
200 g mielonego mięsa wieprzowego
1 jajko
1 mała cebula
bułka tarta
vegeta, pieprz
Na kluseczki:
1 jajko
1 łyżka wody
mąka

Na oleju zrumieniamy w garnku posiekaną w kostkę cebulę. Dodajemy pokrojone pieczarki i chwilę smażymy. Dolewamy ok 700 ml wody, przyprawiamy vegetą, pieprzem i dusimy. Przez ten czas zabieramy się do robienia klopsików. Do mięsa dodajemy jajko, drobniutko posiekaną cebulę, vegetę, pieprz i dosypujemy tyle bułki tartej by masa była zwarta i dało się formować klopsiki (ja dałam ok 4 łyżki). Wyrabiamy mięso i formujemy malutkie klopsiki. Smażymy je na oleju na rumiany kolor i dodajemy usmażone prosto do garnka z gotującym się gulaszem. Dolewamy także puszkę pomidorów i pokrojone w kosteczkę korniszony. Doprawiamy paprykami - ma być lekko pikantny. Dusimy ok 30 minut. Na koniec robimy kluseczki: w miseczce roztrzepujemy jajko z łyżką wody, następnie dodajemy tyle mąki by masa była bardzo gęsta. Zanurzamy łyżeczkę w wodzie, nabieramy na sam czubek masę jajeczną i wrzucamy na gotujący się gulasz (kluseczki trochę urosną). Robimy tyle kluseczek ile chcemy, są one dobre po kilku sekundach więc nie musimy je długo gotować. Możemy także zagęścić gulasz mąką i dodać śmietany, ja jednak z tego zrezygnowałam gdyż i tak był on bardzo gęsty.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz