wtorek, 12 maja 2015

Szwedzkie ciasto z rabarbarem


Sezon rabarbarowy właśnie się zaczął. Można z niego zrobić różne przysmaki począwszy od zwykłego kompotu a skończywszy na kremowych lodach. Ja dziś postawiłam na ciasto, a że dostałam trochę rabarbaru od teściowej - coś trzeba było z niego zrobić:) Przeglądając mój ulubiony blog Pani Doroty natknęłam się na prościutkie ciasto z rabarbarem. Nazywa się dokładnie "Rabarberkaka" - jest to szwedzkie ciasto, puszyste i co najważniejsze bez proszku do pieczenia. Zachęcam do jego upieczenia.
źródło: Moje wypieki

Składniki:
400g rabarbaru
2 jajka
3/4 szklanki cukru
100g mąki pszennej
50g zimnego masła
cukier demerara do posypania (może być zwykły kryształ)

Całe jajka ubijamy z cukrem na gęstą, puszystą masę, dodajemy przesianą przez sitko mąkę i delikatnie łyżką mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Rabarbar obieramy i kroimy w małą kostkę. Wykładamy na wierzch ciasta, następnie zimne masło kroimy w cienkie plasterki i układamy równomiernie na rabarbarze. Całość posypujemy cukrem. Pieczemy w 175°C przez 50-60 minut, do suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz